Total de visualitzacions de pàgina:

dilluns, 27 de maig del 2013

CHELSEA HOTEL (PREMI DE NARRATIVA DE 2N CICLE AL CONCURS LITERARI DE SANT JORDI 2013)

Joan Rosselló Bover, 4t C
Pitjo el botó “Play” i una cançó comença a sonar.
El so m’envaeix, així com a tota la meva habitació i jo em col·loco sobre el llit, mirant cap al sostre tot pintat de blanc amb la mirada perduda, veient com les notes ressonen i xoquen entre elles. L’habitació comença a agafar un ambient com d’antiguitat, modelat pel so de la cançó, però això m’agrada i em fa sentir millor dins el meu petit món, on a poc a poc em van venint idees noves, crítiques, pensaments subjectius del món actual, dels sentiments i de les persones.
Així com a la cançó es comença a sentir una veu cantant, al meu pensament també i començo a pensar en la realitat. Tanco els ulls. Començo a establir un ordre per decidir per on puc començar. L’habitació. Una protecció que ens hem creat els humans mateixos per sentir-nos més segurs. Cada cop fem més invents nous que ens potencien les nostres qualitats per a aprofitar-les al màxim. Intentem ser millors, destacar davant la resta d’éssers del món sencer. Aquest simple fet ens delata. Ens demostra i fa veure que som simplement humans, criatures inferiors a unes altres. Tenim les nostres capacitats intel·lectuals que destaquen, però també hi ha capacitats de nosaltres que són inferiors i les amaguem. Som imperfectes i per això ens creem refugi, per protegir-nos i sentir-nos segurs davant la resta. Però estar tancats no sempre és el millor remei i moltes vegades ens causa efectes que no ens agraden.
Tornant a la realitat sento la necessitat de sortir a l’exterior i ser lliure. Contraposar-me als pensaments de refugi que he acabat de reflexionar. Caminant pel carrer sento llibertat. És un sentiment que tots els éssers vius necessiten i quan l’experimenten, és quan més naturals es senten. Necessitem ser protegits, però també necessitem sortir a fora i deixar de pensar en els perills, fer el que realment volem fer. Així com vaig caminant vaig veient tots els edificis construïts, màquines i nous gasos que ens permeten fer moltes coses, i que demostren el que la nostra intel·ligència és capaç de fer, però també danyen els nostres orígens. La natura. Tot s’hi oposa. La naturalesa és el que realment ens ha cerat i el que necessitem, però a vegades no la valorem. Només volem créixer artificialment, sense valorar el que som naturalment, creient que així serem més grans i importants. Però el que de veritat es valora en una persona és com és en el seu estat natural.
La melodia dins el meu cap em permet relaxar-me encara més, gaudir del meu passeig i pensar sobre tot el que m’envolta. La societat. Per què és tan important per a nosaltres i volem ser tots iguals i encaixar amb els altres, si en realitat el que realment ens fa destacar i ens porta fama és el fet de ser diferents i originals en un bon sentit? Suposo que és perquè el fet de ser iguals en permet refugiar-nos i sentir-nos millor. Pensem, si sóc igual que la majoria, ningú em podrà criticar. Veig grups de persones, grans i petites. Algunes tenen una mena de líder al qual respecten. No és una bona opció, ja que no els deixa decidir per ells mateixos i no els deixa ser lliures al cent per cent, però suposo que és per això que el tenen. No es veuen en coratge d’anar pel món per ells mateixos, encara no són capaços de ser autònoms i per això segueixen algú. Però tan aviat com s’adonin que no ho necessiten, i que el que de veritat els farà ser feliços és decidir individualment, ho deixaran. No es tractarà d’anar sol per la vida, sinó de buscar un grup en el qual tothom es sentirà còmode i tothom serà igual, sense abusar dels drets i llibertats dels altres. També puc veure com gent abusa d’altres. No és una imatge molt agradable de contemplar. Sempre em quedo sense paraules en aquests casos. Veure persones patir és trist, però veure persones que fan patir a unes altres a posta, per diversió o perquè els fa gràcia és molt més trist i depriment pels dos individus involucrats, el que abusa i el que és abusat. No trobo cap motiu pel qual es poden dur a terme actes com aquests, però em tranquil·litza saber que el destí farà que els dolents pateixin pels seus actes, sobretots psíquicament, ja que tard o d’hora es penediran i sentiran més llàstima per l’abusat de la que haurien d’haver sentit al moment en que estaven causant el mal.
Oppressed by the figures of beauty”. Oprimits per les figures de la bellesa. El canvi de to de la veu de la cantant fa despertar el meu interès per aquesta frase. Vaig mirar al meu voltant i no vaig poder evitar veure totes les persones obsessionades amb la bellesa. Cartells, models, tot el que està relacionat amb la bellesa i que la gent ho interpreta com a millor és un element principal de les nostres vides. Tothom es pensa que és una cosa essencial, quan en realitat no ho és del tot. És tan sols una primera impressió, distinta per a totes les persones depenent dels gusts de cada individu. No ens hem d’obsessionar. La cançó ho aclaria, ells no tenien bellesa i estaven oprimits per ella, però eren feliços, perquè havien trobat la persona que ells necessitaven. No hi podia deixar de pensar. És una cosa òbvia, però la gent no hi dóna importància i només intenten millorar el seu exterior en lloc del seu interior, que és el que realment dura per a sempre. Juntament amb la bellesa, les persones busquen amor. Hi ha parelles felices i parelles que no ho són tant. Les persones intentem trobar l’amor mitjançant la bellesa, però aqueixa només serveix a primera vista. Després el que compta realment és el que sent cada persona, si agrada a la teva parella o no. Sempre hi ha amors que no es corresponen. Hi ha persones que s’enamoren d’altres que no els volen i que tard o d’hora els acaben fent mal. No entenem perquè no ens estimen de la mateixa manera que nosaltres els estimem, però la veritat és que cadascú accepta l’amor que ell pensa que es mereix. Per això moltes vegades no coincideixen.
M’aturo davant d’una fotografia d’estrelles de la música i de concursos que permeten als participants a arribar a aconseguir els seus somnis. Els somnis. Totes les persones en tenen, i els segueixen perquè al cap i a la fi, per molt difícils o impossibles que siguin, els volen aconseguir. I això, des del meu punt de vista és un acte molt bo, ja que permet a les persones autoimposar-se un objectiu i millorar fins arribar a aconseguir-lo. A vegades pots sortir-ne perjudicat, ja que la pressió que pots sentir pel fet de no aconseguir el que realment desitges et pot resultar dura de suportar, però t’enforteix i et fa ser millor persona. Els somnis són una realitat que poques persones poden arribar a assolir, però són reals. Les persones seguim una realitat, però mai hem de descartar la possibilitat de desviar-nos d’aquesta ja que algun dia, això ens podria fer molt més feliços.
Then you got away...”. Després te’n vas anar. La frase em fa mirar cap al vell cementiri del meu poble, a unes quantes illetes de casa meva. La mort és un tema molt important i que perdura per sempre. En totes les èpoques de la història la gent es preguntava el mateix i li tenia la mateixa por. Què és? Què significa? Què hi ha després? Les mateixes preguntes volten per les ments de totes les persones del món, però ningú hi troba una resposta que pugui convèncer a la majoria. La mort és el nostre destí. És natural i per això no li hem de témer. Si passa sempre és perquè és el més adequat que podria passar, el que beneficia la majoria de les persones. Ens pot esborrar d’un món, però ens escriu en un altre.
Quan arribo a casa, la cançó acaba amb un “i això és tot, ja no penso amb tu amb tanta freqüència”. Després de 3 minuts i 39 segons, una obra d’art acaba. Em trec els auriculars i em torno a estirar al meu llit mirant el sostre. L’ambient ja no és tan antic com el que havia creat la música al principi. Estirat, em sento satisfet dels pensament que m’ha creat una melodia. M’ha concebut uns moments de pau i tranquil·litat que m’han aclarit moltes preguntes i m’han animat a seguir endavant, a no témer a res, perquè el món és molt gran i hi ha molta gent, amb uns pensaments distints, però la seva moral és universal. He descobert que el meu petit món no és tan petit. Les persones uneixen el seu per crear-ne un d’ideal on tothom es pot sentir a gust.
Finalment, dono les gràcies a la cançó. Ella m’ha permès interpretar la societat i tenir una concepció del món que mai havia experimentat.
Ah! Me n'oblidava. El nom de la cançó és Chelsea Hotel Nn. 2.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada