Total de visualitzacions de pàgina:

divendres, 6 de febrer del 2015

ENTREVISTA A GUILLEM MORRO

Entrevistat i entrevistadors posaren junts amb un dels quadres que il·lustraven els diferents documents de la història del Regne de Mallorca a la Baixa Edat Mitjana (segles XIII, XIV i XV)
Catalina Nigorra, Antònia Mascaró, Llucia Samaniego, Marc Roig Roca, Climent Tortella i Joan Sansó, 2D
El passat dimecres 28 de gener els alumnes de Ciències Socials de 2n d'ESO del nostre centre van fer una sortida per visitar al Museu de Porreres l'exposició "Imatges inèdites del regne de Mallorca". En el transcurs d'aquesta sortida entrevistaren a Guillem Morro, un dels coautors d'aquesta mostra que combina art i història.
L'exposició combinava pintura i documents històrics
- Ens pots fer una breu presentació perquè els nostres lectors sàpiguen qui ets?
El meu nom és Guillem Morro, tenc 67 anys i vaig estudiar i hem vaig llicenciar en Belles Arts, Història i Filosofia i juntament amb el meu fill hem organitzat aquesta exposició que heu visitat els alumnes de història de 2n d'ESO de l'IES Porreres.
- Com et va començar a agradar la història?
M'apassionava conèixer els nostres antecedents històrics d'aquest petit país nostre.
- Quants d'anys tenies? A quins llocs en vas estudiar?
Vaig començar a estudiar als 20 anys, també feia feina. Vaig estudiar a la Universitat de les Illes Balears, a la Facultat de Belles Arts de Barcelona més doctorat.
- Quins objectius voleu assolir amb aquesta exposició?
Donar a conèixer l'història baix medieval de Mallorca.
- Com animaries a la gent a venir-la a veure?
A través de les escoles provocaria excursions per visitar i donar a conèixer la nostra història.
- Des de quant i fins quant la podrem veure a Porreres? I després, es podrà veure a altres llocs?
Vaig començar el 20 de desembre i no sé fins quan estaré, els quadres s'han passejat per molts llocs, en vull fer una a Binissalem.
- Com heu posat en marxa aquest projecte i quines dificultats vos heu trobat a l'hora de realitzar-lo?
El projecte va ser una proposta en fer una exposició conjunta entre jo i el meu fill. Les dificultats serien el trasllat de les pintures.
Una de les pintures del fill de Guillem Morro que il·lustra l'exposició
- Des de quant i per quin motiu t'ha interessat aquest tema?
Des de fa 30 anys alguns companys de la universitat m'animaren a investigar pels arxius i de llavors ençà la investigació ha estat “una mena de droga”.
- Quins aspectes de l'exposició en destacaries per la seva novetat o originalitat?
La originalitat seria que l'alumne té la possibilitat de contemplar la documentació reproduïda fidelment de l'arxiu del regne de Mallorca, la seva traducció i la reproducció dels fets a través de pintures i dibuixos.
- Quina valoració fas d'aquesta experiència?
La satisfacció que produeix poder explicar a través del text i de la imatge fets rellevants de la nostra història.
- Tens nous projectes d'aquest tipus en ment? Quins?
Si, a Binissalem. Estaré treballant la fiscalitat de Mallorca entre 1715 i 1750.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada